Att älska dig själv - del 1

Att älska sig själv är nog väldigt jobbigt för vissa. Att älska sin kropp t.ex, inte sant? Jag hade lite tankar om det, jag har läst på en annans blogg om just att älska sig själv.

Du kan alltid sätta dig ner och ta fram papper och penna och skriva ner saker som du tycker om på dig själv på utsidan och så skriver du ner allt som du tycker om på din insida var enda liten grej, som att du gör någon annan glad genom att le eller ja, jag vet inte men något sånt =) Du kan göra en lista med 10 saker som du tycker om med dig.


En grej till är att om du har svårt att se dig i spegeln, alltså att du inte gillar din utsida så säger jag att du ska stå för hur du ser ut, kom ihåg att det bara finns en av dig! Hur skulle det se ut med en kopia av någon annan? Det är bara patetiskt att härma andra, Du är alltid bäst som du är. Du kan alltid ge dig en fin komplimang när du står vid spegeln så säg att du är vacker t.ex. nånting snällt om dig själv, och just nu kommer dom här grejerna upp som jag skrev nyss 10 saker du tycker om med dig själv kommer till användning du kan alltid säga det till din spegelbild att du har fina ögon vad som helst nånting du är bra på! Så säger du det varje gång du ser dig själv =)


-Linn.

Kommentarer
Postat av: P.

takctack! :)

2008-08-02 @ 01:40:51
URL: http://panash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0